Så var resan hit

Då var jag framme i den stad som kommer att vara mitt hem i 2 år. Just nu sitter jag på hotellet medans mamma och Håkan är på bio.

Dag 1:
Igår åkte vi från Motala runt 16:00 och gjorde första stoppet i Östansjö där vi fikade med syster, pappa, Thindra m.fl. Sen åkte vi vidare till Stockholm i ett frukstansvärt väglag, det snöade och var rena rama isgatan. Så i 70 km/h tog vi oss sakta men säkert fram. Ca. 22:00 checkade vi in på jumbo stay hotel och sen var det dags att sova.

Dag 2:
Imorse gick vi upp 05:30, kan ju nämna att jag somnade runt 02:30 så det var ju ingen höjdare när klockan ringde. Duscha, sminka, äta frukost och sen konka iväg på 140 kg bagage till flygbussen. På arlanda fick vi reda på att planet var försenat, dock endast 20 min. Flygningen gick kalas, var framme i Umeå på ca 50 min. Där möttes vi upp att mina två faddrar som snällt körde oss till hotellet. När vi kommer upp till rummet inser jag att den svarta väskan jag har med mig inte är av samma sort som jag äger. Alltså har det skett en liten förväxling av bagage på flygplatsen.

Hungriga som vi var letade vi upp första bästa matställe och jag började ringa runt och eftersöka mitt bagage. Efter direktiv tog jag bagaget och åkte tillbaka till flygplatsen. Där hade dem hittat mitt, vilket var en himla tur. Tillbaka till Umeå (eller ume, som dem säger) för att shoppade lite med mamma, blev nya skor och lite annat fint =)

Eftermiddagen har bestått av rundvandring by car in Umeå, med mina faddrar. Känns som jag har sett hela Umeå på bara några få timmar. Dagen avslutades med en fika hemma hos en av dem och sen tillbaka till hotellet.

Nu ska jag ringa runt till lite familj och vänner, lägga in bilder och sen ta det vääääldigt lugnt resten av kvällen. Imorgon lär det ju inte bli en mindre händelserik dag, då jag ska träffa mina nya sambos och flytta in i huset.
Godkväll !

  

 


Kommentarer
Postat av: Solveig Gustavsson

Hej igen vet inte om jag skriver rätt,eller om jag ska skriva min bloggadress.Men i så fall kan du medela mig det när du får tid.Här händer inte så mycket,mor-far har fortfarande lite feber men får hoppas att den ger sig.Tohrild och Anders kommer i eftermiddag och fikar sen blir det lite kortspel tror jag.Nu får jag önska dig och dina kamrater en trevlig lördag,puss och kram från oss båda<3

2011-01-15 @ 13:35:03
URL: http:///

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0