Så kan det gå !

Igår var första skoldagen och dagen började dåligt och slutade ännu sämre. Nu hur detta kan vara möjligt för en blivande polis ;)

Killarna skulle cykla till skolan och eftersom inte jag har någon cykel fick jag låna Simons bil. För det första bor jag med två stycken tidsoptimister så det är ju inte på tanken att ha "god tid" på sig. Men åkte samtidigt som dem från huset, kom tillslut fram till Universitet, åkte fel, hittade ingen parkering, ringde min fadder och var helt desperat för jag kände att klockan tickade på rejält. Hittade tillslut en 15 min parkering som jag så fint parkerade på, sprang igenom hela campus. Sen kom jag fram och trodde jag endast var 10 min försen, men det visade sig att jag var 25 min försen. Så det var en hektiskt förmiddag, trodde även att jag skulle få böter men det klarade jag mig utan.

Sen skulle jag och en klasskompis köpa cykel, kommer till cykelaffären och där sitter det en skylt "vinterkräksjukan ring detta nummer för mer info". Han ringde medans jag yrade omkring, ägaren säger att han ska komma ner till affären för det är inbrott där och att vi kan vänta så får vi kolla på cykel, snällt tänkte vi. Efter 20 min kommer han dit och securitas, ägaren är då full och säger att han suttit hemma och krökat och höll på att "skruva" frugan då securitas ringde honom. Vi ville ju jättegärna veta att han hade halva inne. Jag trodde ärligt talat att jag skulle dö av skratt. Så vi in i butiken, ägaren tänder en cigg och vi ser oss omkring och säger att cyklarna är för dyra och sticker därifrån.

Sen Kör jag hem klasskamraten och där börjar den lååånga resan hem. Jag hittade helt enkelt inte hem, yrade omkring ett par kilometer. Till slut blev jag glad då det stod en skylt Umeå 1km, efter ett tag undrar jag varför jag inte känner igen mig och upptäcker att jag åker åt fel håll då det kommer en skylt Umeå 4 km. Haha. Så sammanlagt tog bilfärden hem 45 min, efter god hjälp av statoil och ÖB. Tack för hjälpen. Det är inte lätt att köra i en ny stad, brukar annars ha koll på läget men Umeå är så sjukt ologiskt och folket är kan varken gå, cykla eller köra bil. Så var det med gårdagen.

Idag började skolan 8:15 och jag var i tid =) Vi hade presentation, vi i basgruppen skulle presentera varandra så man fick höra sin egna historia om en själv återberättad. Lärorikt, men det är ju inte lätt att få kläm på allas namn :P Sen blev det träning och efter det hem. Och nu sitter jag och funderar på om jag ska ta en promenad, det håller på att bli kyligt så vi får se hur det blir med den saken.

Saknar er där hemma <3


Kommentarer
Postat av: Sofia, Mamma till Lilly!

Haha det låter bra det där Cecilia, kan ju glädja dig med att det kommer att bli bättre med tiden.. Du kommer också ha någonting att skratta åt när vi blir äldre.. haha ;)



Vi saknar dig också här hemma!! KRAM<3

2011-01-18 @ 22:12:47
URL: http://sofiasvardvall.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Haha, jo det lär vi ju ha. Det var ju en upplevelse som man kan skratta åt sen :P Bli gammal? hur menar du nu? Vi blir väl aldrig gamla ? Puss och kram <3

2011-01-18 @ 22:33:27
Postat av: Solveig Gustavsson

Hej på dig lilla vännen! man kan inte annat än skratta,när man har läst ditt brev,du har då inte långtråkigt precis.Idag gick jag på en långpromenad,runt vekstadsön,ja du vet,och det var väldigt ojämt,asfalt och isgata ,tänkte vända om och gå hem,men så tänkte jag att det var då sjutton,jag ska gå runt,och vad hände när jag kom ut på vägen,jag går där det inte är nån is,vad tror du,jo asfalten så ren ut,men ack,en obetydlig isfläck passade min vänstra fot,så jag halkade till,och sträckte mig i ischianerven i skinkan,så nu har jag fått lånat Monikas och Håkans fotölj så är det med det.Jag har skickat ett paket till dig ,du förstår nog vad det är,hoppas att du blir glad.Det vore bra om du kunde få tag i en billig cykel,så du slapp åka buss då sparar du dom pengarna ,nu får du en stor kram från oss båda och ha en skön kväll,puss på dig<3

2011-01-19 @ 19:00:06
URL: http:///

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0